ORDIN nr. 634 din 6 aprilie 2022

privind modificarea Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 455/2010 pentru constituirea comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă

EMITENT
  • MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 31 mai 2022

    Data intrării în vigoare 31-05-2022

    Prezenta formă este valabilă începând cu data de 31-05-2022 până la data de 15-06-2022

    Având în vedere prevederile art. IV din Hotărârea Guvernului nr. 259/2022 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006,ţinând cont de prevederile art. 51 alin. (2) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare prevederile art. 36 alin. (2) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    văzând Referatul nr. 464/DAS din 1.04.2022,

    în temeiul art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale,

    ministrul muncii şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:

    Articolul I

    Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 455/2010 pentru constituirea comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 21 iunie 2010, se modifică după cum urmează:

    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    Articolul 2

    Comisiile de abilitare şi avizare teritoriale au următoarea componenţă:

    – reprezentantul conducerii din cadrul inspectoratului teritorial de muncă - preşedinte;
    – reprezentantul agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv al Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti, din cadrul comisiei de autorizare judeţene sau a municipiului Bucureşti, înfiinţată de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale potrivit art. 22 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – reprezentantul teritorial al asigurătorului pentru accidente de muncă şi boli profesionale.
    2. La anexa nr. 1, articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    Articolul 2

    Componenţa comisiei de abilitare şi avizare teritoriale este următoarea:
    FuncţiaNumele şi prenumeleInstituţia
    Preşedinte

    Inspectoratul teritorial de muncă
    Membri

    Comisia de autorizare judeţeană sau a municipiului Bucureşti, înfiinţată de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale potrivit art. 22 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin reprezentantul agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv al Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti
    Casa judeţeană de pensii - structura asigurătorului
    Secretar

    Inspectoratul teritorial de muncă

    Articolul II

    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

     

     Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
     Marius-Constantin Budăi

    Bucureşti, 6 aprilie 2022.

    Nr. 634.

    -----