21.08.2025 - Reges-Online –aspecte importante
Reamintim că potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor REGES-ONLINE - actul normativ care reglementează cadrul general pentru înființarea, completarea şi transmiterea registrului pe platforma informatică pusă la dispoziţie de Inspecţia Muncii - angajatorii au obligaţia de a se înregistra în noul sistem în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, respectiv până la 30 septembrie 2025 inclusiv.
Totodată, prin Ordinul MMFTSS nr. 1107/2025 s-a aprobat Procedura de acces în vederea completării, transmiterii şi interogării datelor în/din Registrul general de evidenţă a salariaţilor - REGES-ONLINE.
Fiindcă procesul de tranziție presupune crearea conturilor, accesarea registrelor, delegarea drepturilor de acces şi completarea datelor necesare, e esențial ca angajatorii să-l demareze cât mai devreme posibil pentru a evita eventualele dificultăți generate de tranziția realizată la limita termenului legal.
Accesul la registrul unui angajator poate fi autorizat pentru reprezentanții legali ai companiei sau alte persoane împuternicite, prin încărcarea actelor doveditoare.
Dacă un angajator dorește să acorde drept de acces la registru pentru unul sau mai mulți angajați, trebuie să întocmească o decizie scrisă. Apoi, din secțiunea Registre → Delegare completează formularul de acces cu datele angajatului. După aprobarea automată a cererii, salariatul delegat se autentifică în REGES-Online cu propriul cont și accesează registrul angajatorului.
Companiile care recurg la un prestator de servicii pentru gestionarea informațiilor din REGES-Online le pot acorda acces, apelând din secțiunea Registre opțiunea Delegare și completând datele necesare.
Tot până la finele perioadei de tranziție (30 septembrie), angajatorii trebuie să se asigure că actualizează și completează câmpurile noi, obligatorii, în platforma Reges-Online, care sunt aplicabile atât pentru contractele aflate deja în derulare la momentul tranziției, apelând opțiunea Modificare contract, cât și pentru cele noi.
De reținut :
- Angajatorii trebuie să se înregistreze și să completeze în Reges-Online câmpurile noi obligatorii pentru toate contractele active până la 30 septembrie.
- Reges-Online preia automat datele din vechiul sistem Revisal, fiind necesară doar completarea informațiilor suplimentare care nu existau anterior.
- Noile câmpuri obligatorii includ:
- Locul muncii. Astfel dacă locul de muncă este fix, se va introduce județul și localitatea unde se desfășoară activitatea, iar dacă este mobil, se va introduce adresa angajatorului, adică locul de unde este coordonată activitatea.
- Gradul de invaliditate/handicap. Dacă este cazul, se va completa gradul de invaliditate sau handicap, tipul, numărul și perioada de valabilitate a certificatului aferent.
- Repartizarea timpului de muncă: se va completa, după caz, o repartizare uniformă (cu intervale orare precise) sau inegală; respectiv în ture de muncă, ceea ce va necesita utilizarea câmpului pentru detalii suplimentare.
- Nivelul de studii – se introduce nivelul necesar ocupării postului, nu studiile angajatului dacă acestea nu sunt relevante pentru post.
- Angajatorii trebuie să acorde atenție și situațiilor speciale: concedii medicale în derulare, suspendări active și detașări, toate acestea necesitând actualizări în noul sistem.
Cea mai importantă noutate adusă de noul Registru este că salariații au acces, prin cont individual, la datele lor din REGES-Online și pot obține extrase privind activitatea desfășurată.
21 august 2025 Compartiment Comunicare și Relații cu Publicul
Inspectoratul Teritorial de Muncă Sălaj