1.Documente necesare înregistrării CCM - Acte adiționale la CCM

În vederea  înregistrarii contractului /acordului colectiv de muncă, părţile semnatare vor prezenta cererea de înregistrare, care trebuie să fie însoţită obligatoriu de următoarele documente:

  • Contractul/acordul colectiv de muncă, în original, redactat în atâtea exemplare câte părţi semnatare sunt, plus unul pentru depozitar, semnate de către părţi;
  • Dovada convocării părţilor îndreptăţite să participe la negociere;
  • Împuternicirile scrise pentru reprezentanţii desemnaţi în vederea negocierii şi semnării contractului colectiv de muncă;
  • Dovezile de reprezentativitate ale părţilor sau lista de semnături  ale membrilor de sindicat sau dovada încasării cotizațiilor membrilor, după caz, cu specificarea numărului total de membri sau procesele-verbale de alegerea a reprezentanților angajaților/lucrătorilor;
  • Procesele – verbale ale negocierii, redactate în atâtea exemplare câte părţi semnatare sunt, plus unul pentru depozitar, conţinând poziţia părţilor;
  • Mandatele prevăzute la art.104 din Legea privind Dialogul Social nr.367/2022, cu modificările și completările ulterioare.

Cererea de înregistrare a contractului/acordului colectiv de muncă încheiat la nivel de unitate/actului adiţional de modificare a prevederilor contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de unitate va conţine, în mod obligatoriu, următoarele elemente: Descarcă model cerere.

  • numărul de ieşire a cererii din unitate,
  • numărul de pagini al contractului colectiv de muncă/ actului adiţional depus spre înregistrare,
  • datele de identificare ale unităţii/ sindicatului / reprezentanţilor salariaţilor,
  • obiectul principal de activitate,
  • natura capitalului social ( de stat, mixt sau privat ),
  •  numărul total de salariaţi ai unităţii, durata contractului, cu menţiunea că acesta se aplică de la data înregistrării acestuia la inspectoratul teritorial de muncă sau de la o dată ulterioară, data încetării contractului colectiv de muncă/acordului colectiv de muncă încheiat anterior sau precizarea că nu a mai fost încheiat contract/acord colectiv de muncă

În mod obligatoriu, contractele/acordurile colective de muncă depuse spre înregistrare trebuie să fie semnate şi ştampilate pe fiecare pagină, de părţile semnatare.

În vederea  înregistrarării a  actului adiţional de modificare/prelungire a clauzelor contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de unitate, părţile semnatare vor depune la inspectoratul teritorial de muncă o cerere care va fi însoţită de următoarele documente:

  • Actul adiţional semnat de toate părţile care au încheiat contractul, în original, redactat în atâtea exemplare câte părţi semnatare sunt, plus unul pentru depozitar;
  • Dovada convocării părţilor îndreptăţite să participe la negociere;
  • Împuternicirile scrise pentru reprezentanţii desemnaţi în vederea negocierii şi semnării actului adiţional;
  • Dovezile de reprezentativitate ale părţilor sau lista de semnături ale membrilor de sindicat sau dovada încasării cotizațiilor membrilor, după caz, cu specificarea numărului total de membri sau procesele- verbale de alegere a reprezentanților angajaților/lucrătorilor;
  • Procesele – verbale ale negocierii, redactate în atâtea exemplare câte părţi semnatare sunt,plus unul pentru depozitar , conţinând poziţia părţilor;
  • Mandatele prevăzute la art.104.