MASS-MEDIA
Înapoi

21.07.2020 - Prelungirea starii de alerta

Având în vedere prevederile H.G. nr.553/2020 privind prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile începând cu data de 17 iulie 2020,  precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea  şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și ținând cont de dispozițiile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, a Ordinului nr. 874/81/2020 privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic  şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării  cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă respectiv a Ordinului nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2  şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate  în muncă, pe perioada stării de alertă reamintim atât angajatorilor cât și angajaților o serie de obligații pe care le au în această perioadă.

Rămâne în continuare obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori.

Angajatorii trebuie să instruiască în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă  lucrătorii cu privire la riscurile induse de noul coronavirus și măsurile care se impun în atare situație. De asemenea, trebuie să identifice riscurile specifice condiţiilor de contaminare epidemiologică şi să actualizeze documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea angajaţilor la noile condiţii de desfăşurare a activităţii.

Angajatorii pot asigura şi echipamente individuale specifice de protecţie (mască de protecţie, mănuşi) și informează lucrătorii cu privire la menținerea distanței sociale, igienei respectiv limitarea contactului cu alte persoane. În plus, angajatorii pot individualiza programul de lucru al angajaţilor (cu deosebire al angajaţilor din grupurile vulnerabile) care desfăşoară activitatea în spaţiu închis, astfel încât să se reducă, pe cât posibil, în funcţie de natura şi specificul activităţilor desfăşurate, contactul direct dintre aceştia, fără a afecta durata programului normal de lucru. De asemenea, asigură culoare speciale de acces în incintă şi de circulaţie pentru angajaţi, în vederea evitării aglomeraţiei la locurile de muncă.

La rândul lor angajaţii trebuie să respecte toate instrucţiunile prevăzute în planul de prevenire şi protecţie şi instrucţiunile proprii de securitate şi sănătate în muncă întocmite de către angajator pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2. Să poarte măştile de protecţie care să acopere nasul şi gura la locurile de muncă organizate de angajatori și  să accepte verificarea temperaturii corporale la intrarea în sediu, la începutul programului şi ori de câte ori revin în sediu.

Totodată salariații dezinfectează spaţiul de lucru şi obiectele necesare activităţii proprii, identifică şi folosesc culoarele de circulaţie asigurate de către angajator, evită staţionarea în spaţiile comune, aerisesc frecvent spaţiul închis în care îşi desfăşoară activitatea.

Subliniem încă o dată necesitatea respectării regulilor la locul de muncă pentru ca activitatea să se poată desfășura într-un climat de siguranță pentru sănătatea tuturor.

 

                                                                

Luminița Elena Nemeș

Inspector șef

 

Mariana Pop

Consilier

Compartiment Comunicare și Relații cu Publicul