DESPRE ITM HUNEDOARA

 

 

Inspectoratul Teritorial de Munca Hunedoara

 

 

Inspectoratul Teritorial de Munca Hunedoara este o institutie publica, aflata in subordinea Inspectiei Muncii, care controleaza aplicarea unitara a legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca la toate persoanele juridice si fizice din sectorul public, mixt, privat si alte categorii de angajatori, in conditiile Legii nr.108/1999.

INFORMARE CU PRIVIRE LA MĂSURILE DE SIGURANȚĂ MEDICALĂ ÎN CADRUL Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara :

 

          Din motive de siguranță medicală, legate de prevenirea răspândirii și infectării cu Coronavirus, ITM Hunedoara, a decis următoarele măsuri:

- se va limita activitatea cu publicul la ghişee, în acest sens fiind înfiinţat un ghişeu la intrarea în insituţie pentru preluarea actelor

- rugăm angajatorii să utilizeze pe cât posibil serviciile de poştă electronică pentru transmiterea documentelor solicitate de inspectorii de muncă.

- persoanele care s-au întors de curând din străinătate din ţările situate în Zona Roşie sunt rugate să rămână în izolare cel puţin14 zile. Dacă acest lucru nu este posibil vor trebui să informeze angajatii instituției dacă au călătorit în ultimele 15 zile în zone cu risc în țară și în străinătate.

- persoanele care totuşi vin la ITM sunt rugate să urmeze cu stricteţe instrucţiunile cerute de persoanele abilitate şi pe cât posibil să poarte măşti şi eventual mănuşi de unică folosinţă pentru propria protecţie.

- la ghişeul nou înfiinţat se va păstra o distanță de cel puțin 1 metru față de persoana din faţa lor.

- la intrarea în instituţie vor folosi obligatoriu materialele dezinfectante puse la dispoziție.

 

          Aceste măsuri de siguranţă se aplică începând cu data de 16.03.2020 până în data de 31.03.2020  urmând ca, în funcție de evoluția situației, să fie anunțate alte decizii.

          Pentru alte informații,  recomandăm să se apeleze la poștă (letrică sau electronică), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea și documentele în cauză, să fie fi transmise în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Rugăm toți beneficiarii serviciilor noastre să dea dovadă de înțelegere și maximum de responsabilitate în relația cu angajații instituției, sens în care:

 

Date de contact: 

e-mail: itmhunedoara@itmhunedoara.ro

telefon: 0254216157

fax      : 0254233670

           

Vă mulțumim pentru înțelegere!

 

Conducerea ITM Hunedoara

Program de lucru Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara:

Luni - Joi: 8:00 - 16:30

Vineri 8:00 -14:00

COD FISCAL : 12311639

COD IBAN - TREZORERIA DEVA : RO24TREZ3665032XXX004928

 

**************************************************************

Inspectoratul Teritorial de Munca Hunedoara

Operator de date cu caracter personal, înregistrat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sub nr. 4597

 

Nr. 5739/23.03.2020  

Către : Toți angajatorii din județul Hunedoara

Referitor: Adeverința conform Ordonanța Militara nr.2 din 21.03.2020

 

Având în vedere noile masuri luate de Guvernul României, prin Ordonanța Militara nr.2 din 21.03.2020, ITM Hunedoara informează pe aceasta cale toți angajații si angajatorii de pe raza județului Hunedoara următoarele:

În intervalul orar 22.00 - 06.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor  și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
  • deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

Pentru angajatorii care prestează activități lucrative pe perioada nopțiivă informăm că în conformitate cu Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020 aveți obligativitatea de a elibera angajaților dumneavoastră adeverințe care să ateste programul de lucru.

Pentru restul angajatorilor recomandăm eliberarea adeverințelor care să ateste programul de lucru. Facem această mențiune având în vedere prevederile art. 4  din  Ordonanța Militară nr.2/2020. 

ITM Hunedoara recomanda angajaților să poarte aceste adeverințe asupra lor în permanența.

Menționăm ca această măsura se aplică începând cu data de 23 martie 2020, ora 22.00, ora României.

 

Inspector șef

Adrian – Florin BOZDOG

 

**************************************************************

Inspectoratul Teritorial de Munca Hunedoara

Operator de date cu caracter personal, înregistrat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sub nr. 4597

          

                                                                                                  Nr. 5744/23.03.2020

            Aprobat   

            Inspector sef,

            Adrian Florin Bozdog

 

Completare  “ Plan de masuri” din data de 18.03.2020

Ref: Masuri dispuse prin Ordonanta Militara nr. 2/21.03.2020

 

Având în vedere noile masuri luate de Guvernul României, prin Ordonanța Militara nr. 2 din 21.03.2020, in completarea Planului de masuri emis in data de 18.03.2020, privind decalarea programului de lucru, pentru protejarea mediului de munca I.T.M. Hunedoara emite urmatoarele dispoziții:

  1. In domeniul Securității și sănătații în muncă:
  1. Angajatorii vor completa Planul de prevenire si protecție cu măsurile stipulate în Ordonanța Militara nr. 2 si vor analiza în functie de natura activitații necesitatea decalării programului de lucru pentru personalul care utilizeaza transportul public comun sau pentru intreg personalul, in mai multe grupuri, la intervale de timp decalate cu o ora, o ora si jumatate, fata de programul normal, urmând să întocmeasca un nou  plan de măsuri aprobat de conducerea unitătii.
  2. Instruirea tuturor angajaților referitor la măsurile de prevenire din conținutul Ordonanței Militare nr. 2/2020 precum si a Planului de prevenire și protecție revizuit .
  3. Acordarea tuturor echipamentelor de protecție necesare evitării transmiterii coronavirusului COVID – 19, urmărirea purtării acestuia precum si transmiterea către ITM Hunedoara,  de indată,  a listei echipamentului de protectie distribuit lucrătorilor in acest scop.
  4. Pentru orice activitate susceptibilă să prezinte un risc de expunere la coronavirus (COVID-19), angajatorul trebuie să determine natura și nivelul de expunere, pentru a se putea stabili măsurile ce trebuie luate, astfel:
    1. - limitarea expunerii;
    2. - elaborarea unui plan de măsuri de urgență, întocmit în baza recomandărilor medicului de medicina muncii cu care are contract;
    3. - anunțarea imediată a Direcției de Sănătate Publică Hunedoara si informarea I.T.M. Hunedoara.
  1. În domeniul Relațiilor de muncă:
  1. Stabilirea unor programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, în conformitate cu prevederile art.118 din Legea nr. 53/2003-Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea duratei maxime legale a timpului de muncă.
  2. Modificarea unilaterală a contractului individual de muncă, până la încetarea stării de urgență prevăzută de Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, în condițiile stabilite prin art. 33 din Decret: “Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale, autoritățile administrative autonome, regiile autonome, societățile și companiile naționale și societățile la care statul ori o unitate administrative teritorială este acționar unic sau majoritar, societățile cu capital privat, introduc, acolo unde este posibil, pe perioada stării de urgență, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al angajatorului” acolo unde munca la domiciliu sau în regim de telemuncă este posibilă.
    1. În cazul în care se optează pentru munca la domiciliu, decizia de modificare a contractului individual de muncă va conține, în conformitate cu prevederile art. 109 din Legea nr. 53/2003 –Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă prevederile generale și următoarele elemente:

I. faptul că salariatul lucrează de la domiciliu;

II.perioada pentru care se aplică această măsură;

III.programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului şi modalitatea concretă de realizare a controlului;

IV.obligaţia angajatorului de a asigura transportul la şi de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime şi materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.

  1. În cazul în care se optează pentru munca în regim de telemuncă, atunci când îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține salariatul, presupune folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor, decizia de modificare a contractului individual de muncă va conține, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, pe lângă prevederile generale și următoarele elemente:

I.precizarea expresă că salariatul lucrează în regim de telemuncă;

II.perioada și/sau zilele în care telesalariatul își desfășoară activitatea la un loc de muncă organizat de angajator;

III.locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, convenite de părți;

IV.programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului și modalitatea concretă de realizare a controlului;

V.modalitatea de evidențiere a orelor de muncă prestate de telesalariat;

VI.responsabilitățile părților convenite în funcție de locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, inclusiv responsabilitățile din domeniul securității și sanatatii în muncă;

VII.obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la locul desfășurării activității de telemuncă al materialelor pe care telesalariatul le utilizează în activitatea sa, dupa caz;

VIII.obligația angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozițiile din reglementările legale, din contractul colectiv de munca aplicabil și/sau regulamentul intern, în materia protecției datelor cu caracter personal, precum si obligația telesalariatului de a respecta aceste prevederi;

IX.condițiile în care angajatorul suporta cheltuielile aferente activității în regim de telemuncă. Angajatorul are posibilitatea modificării contractului individual de muncă,în sensul celor menționate mai sus, care să producă efecte și ulterior încetării stării de urgență, prin încheierea unui act adițional la contract.

 

I.T.M. Hunedoara va monitoriza zilnic punerea in aplicare a măsurilor dispuse în  prezentul plan de masuri.

 

                                                                                                                                                                    Inspector sef adj. SSM, Sufana Daniel

 

Pentru Inspector sef adj. RM – sef serviciu Moisa Cristian

 

 

**************************************************************

Inspectoratul Teritorial de Munca Hunedoara

Operator de date cu caracter personal, înregistrat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sub nr. 4597

 

                                                                                                       Nr .5966/25.03.2020

 

 

Informare

Catre toti angajatorii ce desfasoara activitati pe raza judetului Hunedoara

Referitor: Ordonanta Militara nr. 3/24.03.2020

 

In contextul pandemiei COVID 19, I.T.M. Hunedoara aduce la cunostinta tuturor angajatorilor ce desfasoara activitati pe teritoriul judetului, faptul ca au obligativitatea respectarii masurilor impuse prin Ordonanta Militara nr. 3/24.03.2020.

 

  1. Astfel, in scopul protejarii propriilor lucratori, a propriului mediu de munca si in vederea impiedicarii raspandirii virusului COVID 19,  atat institutiile publice cat si operatorii economici vor marca zona destinata accesului cetatenilor sau a clientilor si suprafata prevazuta pentru relatii cu publicul sau pentru vanzarea de produse cu semne vizibile care sa orienteze persoanele in respectarea unei distante de siguranta de minimum 1,5 metri intre persoane.
  2. In cazul in care vor exista angajatori care nu vor lua masurile necesare, in sensul celor precizate la punctul 1, I.T.M. Hunedoara va intreprinde verificari punctuale la acestia,  urmand a dispune masuri obligatorii in acest sens, cu termene urgente de realizare.
  3. I.T.M.  Hunedoara va monitoriza si verifica, dupa caz,  modul in care angajatorii isi protejeaza mediul de munca si starea de sanatate a lucratorilor, existand posibilitatea aplicarii unor sanctiuni contraventionale, conform legii.

                  

 

Inspector sef,

Adrian Florin Bozdog

 

 

  Inspector sef adj SSM,

  Sufana Daniel 

 

zona de informare
 
INFORMATII PRIVIND LEGEA PREVENIRII NR. 270/2017
vezi mai mult
 
Campania europeană - Săptămâna europeană a securității și sănătății în munca
vezi mai mult
 
Ziua mondială a securității și sănătății în muncă - 28 aprilie
vezi mai mult
 
INFORMARE privind salariul minim brut pe ţară
vezi mai mult
 
Asigurarea transparenței veniturilor salariale
vezi mai mult
 
SERVICII EXTERNE DE PREVENIRE ŞI PROTECŢIE. DOCUMENTAŢII SSM AVIZATE
Ghiduri
Mai multe informaţii în vederea angajării în străinătate
vezi mai mult
 
Ghidul lucrătorului român în statele membre UE
vezi mai mult
 
Informații utile privind munca în străinătate
vezi mai mult
 
Brexit
vezi mai mult
 
Mobilitatea forţei de muncă
vezi mai mult
 
Informaţii detaşare transnaţională
vezi mai mult